Dag een Weblog

Waarom wil je een blog schrijven?

– voor de soep.

Vindt je soep het leukst?

– ja nu wel.

En wat vindt je dan zo leuk aan de soep?

– ik heb een soepkanon, een veldkeuken waarmee ik 800 mensen kan voeden.

Zo dat is veel! Dat kan druk worden!

– ja dat kan druk worden.

Vindt je dat dan zo leuk? Drukte?

– wél als de mensen een kop soep eten van een eerlijke boer die goed is voor zijn dieren en zonlicht en kruiden en..O ja en het liefst ”gratis”! Ik laat het al dan niet sturen van een rekening graag aan jou over, omdat ik vind dat jij degene bent die
bepaalt of ik “van waarde” ben geweest. Weet je, ik zou het liefste…ik zou het liefst aan de onthulling van het geldspoor meedoen. (zie: Neale Donald Walsch, een nieuw gesprek met God, blz 182-183) citaat: zo´n systeem zou eenvoudiger en zeer overzichtelijk zijn…Wij leven op dit moment een interactief sociaal systeem dat gebaseerd is op profiteren van anderen, de zaak afromen, het meeste eruit halen en de overleving van de sterkste…ik zeg je dit, niets roept sneller eerlijkheid op dan zichtbaarheid. Zichtbaarheid is gewoon een ander woord voor waarheid…

Zo! Dat is nogal wat. Hoe denk je dat dan te gaan doen?

– geen idee ..heb jij misschien een idee…

Nou nee ik niet!

– wat heb ik dan aan jou?

4 Reacties op “Dag een Weblog

  1. dit wordt een veelbelovend avontuur, ik blijf je een tijdhe volgen

  2. ja ik wil een abonnement

  3. wow klinkt goed en voelt lekker!!

  4. Pingback: Soepcontact 2 « soep

Geef een reactie

