Tomaten

Tomaten zijn lekker met selleriezout op een witte boterham met roomboter, mayonaise & witte peper.

Tomaten zijn vooral lekker in de trein. Je bent een evenement wanneer je in een drukke trein een boterham met een gewassen tomaat eet (bij voorkeur een oude/droge meergranen, zonder boter). Uit een koffiefilter zakje tover je een snufje zout.

Mijn eerste keer tomatensoep. Vindt je het lekker? Vroeg ik. Ik vond het lekker, waterig dat wel. Het smaakt niet naar tomatensoep en de kleur is ook niet zoals tomatensoep, zei hij. Vlak daarna herinner ik me de tomatensoep bij mijn broer. Lachen! Ik had veel te veel mijn best gedaan. Het duurde úren en het werd tomatenextract. Zou lekker geweest zijn wanneer je er water bij had gedaan, zei mijn broer.

Geef een reactie

