In de soep

Grafitti van soep bij mij om de hoek

We hebben elkaar in Duitsland ontmoet. Hij werkte in de bouw en ik speelde toneel bij ‘de Appel’.
‘ Jij doet wat je wil doen, ik niet ’ zei hij vaak.
Later veranderde dat in ‘ jij hebt tenminste een vak geleerd ’.
– je moet doen wat je leuk vindt, wat je hart wil, ga in de soep of iets anders…
Soep was een hoog idee!
– en waarom gaan we niet samen in de soep?
En waarom daarna nog zoveel twijfel?
Uren recepten vergeleken en gepraat over soep, heerlijke soep gegeten en gedroomd over hoe het zou worden. Met weinig mensen bespraken we onze plannen, soep was een woord..eigenlijk was het geheim. Hihi.. ja..niemand mocht weten wat we aan het doen waren. Het idee zou wel eens gestolen kunnen worden.
(Sanne Roemen heeft daar een prachtig artikel over geschreven!)
Er was ook een periode dat ik opeens vond dat hij alleen de soep moest gaan doen. Niet met mij maar met iemand die beter soep kon maken. Spelen, dat was toch mijn oorspronkelijke plan, tenslotte was de soep van hem. Deze fase duurde gelukkig niet lang, ik kon de soep niet loslaten.

Tot het moment komt dat je mensen leert kennen (Marcel Ott, Nils Roemen, Sanne Roemen, Naamlooz, Daan Kortenbach, Erno Hannink) die je helpen bij het waarmaken van je droom; zodat je ziet dat alles klopt en zelfs mooier is dan je droom.

En dan krijg je -zoals vorige week- grote ruzie!
Weg samen soep, geen weblog, niet samen verhuizen, alle soepcontacten..
Daar stond ik dan in het huis van mijn vriendin soepjes voor haar te maken, tomatensoep, aardappelsoep en gulaschesoep. Hoe treurig! We miste allebei de soep. Dit was geen goed plan.

We gaan samen met de soep naar het Natural Networking Festival!
Dat is een véél beter plan want daar worden we allebei gelukkig van.

8 Reacties op “In de soep

  1. Veel beter plan ja. We zien elkaar dan.

  2. Erno verheug me zo! Neem jij je blogfluit mee?

  3. Niet naar bourgondisch maastricht?

  4. Jawel tuurlijk, dat zou goed zijn. Een ander huis, andere straat, andere stad. Het fijne daarvan is dat je weer helemaal overnieuw begint..opknappen, mensen leren kennen, nieuwe winkels…
    Ik heb het hier prima, toch zou ik willen dat ik vandaag al weg was!

  5. anneke van de kassteele

    hoera! ik zou 3 jaar(of zoiets) treuren als
    jullie soepplannen weggespoeld zouden worden…heb je hulp nodig bij jullie
    verhuizing naar m?

  6. soep
    veel soeps
    gebonden soep…
    anne en andreas

    tot soeps
    maria

  7. Héé Anneke!!
    De vlam in de soeppan, drie jaar treuren- das lang!?
    Nee hoor niet doen.
    Hulp nodig bij de verhuizing…nouuu..uhh..uhh…alleen als je in de stoel gaat zitten en me vertelt hoe het met je gaat, dan graag!!

  8. Ahh Maria!
    Ja tot soeps!!
    Anne en Andreas

    p.s dan gaan we vissoep maken met garnaaltjes en krabbetjes en kokkeltjes en en en…

Geef een reactie

