Het rode kookboek

Ik zou willen dat ik zo mooi kon tekenen als de tekenaar in mijn kookboek. Geïllustreerd door Jo Spier.Visser met platbodem of Duitser met tekkels, zeerovers tonen exotisch fruit, kip in kussens aan de waterpijp, non met kaarsje bij fornuis , kok op brommer, een duffe ui, ze maken mij aan het lachen. En de recepten zijn ook top! Kippen met hoedjes, een schaap eet besjes, kalkoenen, kreeften, hanen, draken, konijnen, vissen, varkens maken bokkensprongen, ze doen allen mee! Mag ik bij jouw in de stoofschotel? Peultjes bijten in je billen, kok valt op zijn knieën, negers onder een koffieboom…

2 Reacties op “Het rode kookboek

  1. maak maar een kookboek dan doe ik de tekeningen

  2. Pien! Dan beginnen we met een gedicht. De dichter Richard Caddel.

    Peterselie

    Avond: geur van peterselie
    Verdund, eind mei na de regen.

Geef een reactie

