Lifehack

Weet je wat een lifehack is?
Een paar dagen geleden had ik mijn eerste echte lifehack zonder dat ik er erg in had. Ik reageerde in een comment: ”Ik ben niet dapper in een auto (ik rij niet) en sinds kort maak ik in de auto foto’s van mijn angst. Enge bocht, enge tunnel, enge fietser, enge snelheid, enge ik, alles is eng…maar mooie foto’s!! (En die bekijk en sorteer ik dan in de volgende enge autorit) Autorijden wordt zo steeds leuker!” Dát was een lifehack, wist ik veel.

Alles kan een lifehack zijn…een mooi voorbeeld: jaren geleden zat er (als cadeautje) een fluitje in de zakken Kellogs cornflakes. Iemand kwam erachter dat als je het fluitje bij de telefoon hield en op het fluitje blies de centrale dacht dat je een gratis nummer belde! Zo kon je gratis bellen! Dat ging als een lopend vuur door Amerika, een foefje, een handigheidje, een fijne kneep, wat het leven aangenamer, eenvoudiger en positiever maakt.

Heb ik er nog meer? Poeh…och mwa..zou dit er één zijn? Ik kan nog steeds niet mijn (koeie grote) foto’s op de computer verkleinen (om de foto’s vervolgens op het web te zetten) wat ik doe is dat ik het bestand naar mezelf per email verzend, ik krijg dan de vraag wilt u de foto’s verkleinen? Ja graag, klik! En dan rolt ie mijn mail binnen en verplaats ik de foto’s naar het bureaublad. Pats! Ik kan nu alles doen! Simpel! Lifehacking is net als ‘oma weet raad of vraag het oma’
maar dan anders. Oma’s soeplifehack zou dan zijn dat bouillonblokjes nooit mogen worden meegekookt, omdat ze anders hun aroma verliezen. ”U moet ze op het laatste moment in het warme vocht oplossen”.
Wist je dat? lifehacking.nl

6 Reacties op “Lifehack

  1. Leuk man dat lifehacking. Ik ben sinds kort ook helmaal into lifehacking. Als eerst ben ik bezich met RSS feeds maar de walleteer komt eraan.

  2. nee, dat van die bouillonblokjes wist ik niet, verklaart een hoop zeg. mijn oma had nog een kruidenlifehack: alle winterse kost doet het goed met een stukje ontbijtkoek erin

  3. Jaaaaa Cheers vind ik ook, een verademing! Oeiii RSS feeds daar waag ik me nog maar even niet aan; te veel info nu misschien..?
    walleteer oke, dat is grappig! (ik wil met een notitieblokje gaan werken en ‘getting things done’ gaan lezen) http://lifehacking.nl/tag/getting-things-done/
    mijn hoofd op een blokje en een vrij hoofd
    walleteer mmm moet me er even in gaan verdiepen, ik kom er op terug, Anne

  4. @ Sanne toffe kruidenlifehack!!!!!!!
    Deze is ook tof: draai gedroogde paddenstoelen door een pepermolen (het gemalen paddenstoelenpoeder kan in gesloten potje een tijdje mee) lekker in sauzen en soepen.
    Of doe een heel klein beetje saffraan in groente- en kippensoep, krijg je mooie vetoogjes van, ziet er tien keer beter uit!

  5. aha! dus jullie gaan food-hacks maken?

    fijn!

  6. verdomd ja, gohh..wist je dat tomatensoep extra mooi gaat kleuren als je er een foefje saffraan bij doet? food-hacks, soulfood, gohh mooi!
    dank U Anne

Geef een reactie

