Blogswarm twee

//www.likonaforum.be/forumongewervelde/viewtopic.php?p=143Er zijn dagen dat ik naar mijn smaak zo godsgruwelijk slecht blog. Ik ben een grote fan van mezelf. Ik kan het weten.

Het posten van een blogpost is genieten.
Maar ik post vaak ‘te snel’. Daarom lees ik na het posten keer op keer de blogpost door. Dat er geen spelfouten in zitten. Of de zinnen lekker lezen en vooral de onderliggende gedachte klopt. Het staat tenslotte op mijn voorhoofd getatoeëerd. Ben een mierenneuker. WHA lekker gevoel is het posten van een blogpost! Keer op keer. Mijn schrijven is weer nieuw en ik ga rustig nóg een rondje bewerken. Ongegeneerd. Tot ik tevreden ben. Zo kan ik midden in de nacht opstaan om de zinsbouw te veranderen in een blogpost van maanden geleden. Kan ook rustig in mijn net geplaatste reactie een zin weg halen (of aanvullen). Daar heb ik helemaal geen moeite mee. Netjes doorstrepen of schrijven: ‘update’? Sorry hier gaat constant de botte bijl in mijn tekst en reactie. Hier is het een en al update! Kom nogmaals langs, wie weet ben ik van gedachten veranderd en wil ik iets anders zeggen. Misschien is het niet de optimale manier, geef ik toe. Zou het anders kunnen? Er zijn dagen dat ik naar mijn smaak zo godsgruwelijk slecht blog. Zoals gisteren. Ik bleef maar veranderen in de blogpost & reactie , tot diep in de nacht. ”Pfffff heb je tien uur op je blog gezeten?” kopte Andreas, toen ik vanochtend thuis kwam van mijn werk. ‘Slappe blogpost’ dacht ik al toen ik ’s nachts naar bed ging. Op mijn werk nagedacht over de zin: ”weet niet of ik er bij ben, 2e Paasdag, mag dat?”
Zal ik de zin weghalen? Nee. Dat is juist de clou van de post.

Waarom protesteer ik niet? Slappe hap eigenlijk. Er zijn velen die protesteren op dit moment. Kijk goed. Waarom zeg ik niet: ja ik kom. Omdat ik vind dat ik op dit moment genoeg aan het protesteren ben. Trouwens, het is nog geen tweede paasdag.

Geef een reactie

